Smartwatche Access od Michaela Korsa już w sprzedaży

Michael Kors jest jedną z największych ikon mody. Jego życie prywatne i zawodowe śledzi mnóstwo osób zainteresowanych nowinkami z amerykańskich wybiegów. Projektant dyktuje trendy, angażuje się w różnego typu akcje społeczne, z których dochód jest przekazywany na walkę z głodem na świecie. Dotychczas zasłyną projektowaniem odzieży oraz dodatków uzupełniających ubiór. Jednak w ostatnich latach coraz częściej zaznacza swoją obecność w branży zegarkowej. Michael Kors widząc duże zainteresowanie swoimi zegarkami napędzanymi mechanizmami kwarcowymi, postanowił pójść za ciosem i spróbować swoich sił w dziedzinie elektroniki ubieralnej. W efekcie na sklepowe półki trafiła kolekcja inteligentnych zegarków o nazwie Access.

Smartwatche z założenia mają się różnić od tradycyjnych zegarków dosłownie wszystkim. Producenci sprzętu elektronicznego uznali, że skoro inteligentny zegarek znacznie przewyższa funkcjonalnością zegarki kwarcowe czy automatyczne, to również powinien posiadać unikalny design. Zatem firmy dążą do tego, aby jedyną wspólną cechą samrtwatchy i czasomierzy było ich noszenie na nadgarstku. Z tego powodu smartwatch jest przez wielu uważany jako gadżet uzupełniający ubiór. Niestety w wielu przypadkach obserwatorzy branży elektronicznej uważają, że inteligentne zegarki nie sprzedają się tak, jak tego oczekują producenci, ponieważ mimo niedoścignionej funkcjonalności najzwyczajniej nie urzekają swoim wyglądem. Smartwatche według producentów charakteryzują się nowoczesnym designem. Jednak w praktyce ich koperty są często minimalistyczne, elementy nie są wystarczająco dobrze spasowane, tak jak to ma miejscu w przypadku tradycyjnych czasomierzy, a paski wykonane są z mało estetycznych tworzyw sztucznych. Amerykański projektant dostrzegł te mankamenty i uznał, że spróbuje dać potencjalnym nabywcom smartwatchy dokładnie to, czego oczekują, czyli funkcjonalność zamkniętą w ładnej kopercie, która będzie uzupełniać ubiór i przyciągać wzrok osób znajdujących się w najbliższym otoczeniu.

Michael Kors Access

Michael Kors wiedział jak wejść na rynek technologii ubieralnych i niemal od razu znaleźć się o krok przed konkurentami. Zaczerpną technologię od firm działających w branży elektronicznej, a następnie zaprojektował obudowy smartwachy. Dokładnie w taki sposób powstała kolekcja Access. Dodatkowo, aby inteligentne zegarki odniosły natychmiastowy sukces, zostały przez projektanta podpisane jego własnym nazwiskiem. Jeśli na smartwatchu podpisuje się jeden z najbardziej cenionych projektantów mody, to oznacza, że są one nie tylko dobrym, ale wręcz idealnym a przy tym funkcjonalnym uzupełnieniem ubioru. Michael Kors kolekcją Access sprawił, że smartwatche zaczęły być postrzegane jako urządzenia bardziej praktyczne. Zegarki wchodzące w skład kolekcji Access zostały zapowiedziane w marcu bieżącego roku. Jednak projektant zwlekał z ich premierą, budował napięcie, czym zdobył zainteresowanie mediów. Na świecie przybywało zniecierpliwionych fanów technologii ubieralnych i mody. Po upływie kilku miesięcy od zapowiedzi inteligentne czasomierze w końcu zostały oficjalnie zaprezentowane i trafiły do sprzedaży.

Michel Kors projektując kolekcję Access, postanowił połączyć nowoczesną technologię z tradycyjnym wzornictwem. Smartwatche pracują w oparciu o system Android Wear. Oprogramowanie zapewnia im płynne działanie oraz pozwala użytkownikowi na pobranie wielu aplikacji. Ponadto nabywca ma możliwość zmiany wyglądu tarczy, co sprawia, że może posiadać tylko jeden zegarek, który będzie pasował do każdego stroju i okazji np. do dresu, w którym uprawia poranny jogging, jak również do garnituru, w którym udaje się na wieczorny bankiet. Czasomierze zostały wyposażone w wyświetlacz charakteryzujący się rozdzielczością 320 x 290 pikseli. Napędza je procesor Qualcomm Snapdragon 2100. Ponadto mają inne cechy będące nieodłącznym wyposażeniem smartwatchy.

Obecnie kolekcja obejmuje dwa zegarki. Pierwszy nosi nazwę Dylan i jest dedykowany mężczyznom. Zegarek posiada czarną okrągłą kopertę mocowaną na gumowym pasku. Czasomierz ma sportowy charakter i prezentuje się bardzo solidnie, a do tego elegancko. Drugi smartwatch zaprojektowany przez Michaela Korsa nosi nazwę Bradshaw i jest przeznaczony dla kobiet. Czasomierz posiada kopertę zachowaną w złotym kolorze i jest mocowany na stalowej bransolecie, której środkowy pas został udekorowany małymi kryształkami. Oczywiście producent zadbał o to, aby mocowania kopert można było dowolnie zmieniać, co jeszcze bardzo sprawia, że kolekcja Access skupia w sobie bardzo praktyczne przedmioty.

W przypadku kolekcji Access projektant zadbał dosłownie o każdy detal. W akcję promocyjną zaangażował Zendaye Maree Stoermer Coleman. Dwudziestolatka jest amerykańską aktorką, tancerką, piosenkarką i modelką. W spotach reklamowych towarzyszy jej Martha Hunt. Amerykańska 25-letnia modelka znana jest głównie z wybiegów Victorii Secret. Ze spotu reklamowego wynika, że Michael Kors kieruje zaprojektowane przez siebie smartwatche do młodych aktywnych ludzi, którzy trenują różne dyscypliny sportowe, a przy tym cenią sobie elegancki wygląd. Ostatnią kwestią, która przemawia za inteligentnymi zegarkami od Michaela Korsa jest ich cena. Czasomierz mona nabyć już od kwoty 350 dolarów. Za smartwatch renomowanej firmy słynącej z produkcji sprzętu elektronicznego czasem trzeba zapłacić trzykrotność tej sumy. Zatem zegarki tworzące kolekcję Access to funkcjonalne, praktyczne i eleganckie urządzenia w rozsądnej cenie.